CRM для мовної школи: як полегшити управління та масштабувати бізнес
Власний бізнес – це можливість працювати на себе, заробляти гроші, масштабуватися та отримувати схвалення від оточення. Проте це лише зовнішня картинка. За нею ж ховається величезна купа труднощів: недоспані ночі, емоційне та фізичне вигорання, провали, фінансові негаразди, крадіжки ідей чи відсутність можливостей для їх втілення. Тому якщо ви прагнете створити власну мовну школу або вже маєте такий бізнес та намагаєтеся вивести його на ширший ринок, вам потрібен універсальний помічник. І таким помічником може стати CRM для мовної школи – хмарне програмне забезпечення, яке доповнить і спростить роботу методиста та адміністратора, допоможе налагодити взаємодію з клієнтами та контролювати роботу кожного окремого викладача. Детальніше про те, чим є CRM для школи англійської та які труднощі бізнесу вона допомагає вирішувати, читайте у статті.
Зміст
1. Що таке CRM для школи англійської
2. Який функціонал зазвичай має CRM для мовної школи
2.1. Панель адміністратора
2.2. Кабінет викладача
2.3. Кабінет учня
3. Які найпоширеніші проблеми мовної школи вирішує CRM
4. Хто, крім мовних шкіл, може використовувати CRM-системи
5. Поради щодо пошуку та вибору CRM для школи англійської
Що таке CRM для школи англійської
CRM або ж Customer Relationship Management – це керування відносинами бізнесу з його користувачами чи клієнтами. В широкому розумінні це маркетинговий та інструментальний алгоритм взаємодії з цільовою аудиторією, який охоплює побудову бренду, його іміджу, вибір та налаштування різних каналів цієї взаємодії, пошук власного ton of voice, а також інструменти фіксації результату застосування цих усіх стратегій. У вужчому розумінні під CRM для мовної школи розуміють програму, яка допомагає автоматизувати процеси викладання, поширення навчальних матеріалів, контролю успішності учнів, а також роботи викладачів. Оскільки ми сьогодні говоримо саме про такий бізнес як школи англійської мови, тому зупинимо увагу саме на програмах, які полегшують роботу викладачам та приватним навчальним закладам.
Отож CRM для мовних шкіл – це платформа, яка розміщується у хмарному середовищі та містить у собі всі інструменти для організації навчання. Чому саме хмарна програма? Для того, аби було зручно викладати англійську онлайн. У такому разі школа англійської мови налаштовує платформу під себе та надає доступ до неї викладачам. Педагоги ж налаштовують особистий кабінет, додають учнів та можуть проводити з ними онлайн-заняття за допомогою відеозв’язку, який також здійснюється на базі платформи, а не стороннього програмного забезпечення. Викладачі та учні отримують лише посилання на платформу, переходити за яким можуть з будь-якого зручного гаджета – телефона чи комп’ютера. За посиланням на CRM мовної школи вони можуть бачити усі навчальні матеріали та розклад, а також отримують можливість контактувати між собою. Тобто тепер не потрібно встановлювати зайве програмне забезпечення чи застосунки на ноутбук – зайти на платформу та почати навчання можна навіть з гаджета свого друга.
Ще одна важлива фішка CRM для будь-якої школи англійської – це можливість завантажувати на платформу власні навчальні матеріали, як то відеозаписи готових уроків чи інтерактивні підручники. Ба більше, деякі CRM-системи мають вже готові посібники для викладання англійської чи іншої іноземної мови для різних рівнів знань. Так, бізнес у вигляді мовної школи може отримати всі необхідні матеріали для старту роботи, йому не доведеться замовляти розробку власних курсів у методистів – необхідно лише знайти викладачів та під’єднати їх до системи.
CRM – це платформа, яка повністю автоматизує ваш онлайн-бізнес
Який функціонал зазвичай має CRM для мовної школи
Звичайно, кожна CRM-система для мовних шкіл має свої особливості, набір функцій, переваги та недоліки. Більшість з них зосереджується безпосередньо на процесі організації навчального процесу та проведення онлайн-уроків з учнями. Тобто це та база, без якої не зможе нормально функціонувати жодна школа англійської.
Зазвичай CRM мають кілька рівнів керування: це адміністративна панель, яку можуть налаштовувати безпосередні керівники навчального закладу, а також власні кабінети для кожного викладача та учня. Розглянемо більше детально, що можна робити в кожній окремій частині CRM для школи англійської.
Панель адміністратора
Кожна мовна школа має такі основні завдання: розробити програму для викладання англійської, знайти чи самостійно підготувати кваліфікованих викладачів, а також залучити клієнтів, які будуть займатися на уроках та платити кошти. Частково впоратися з цими завданнями допомагає використання CRM для мовної школи – зокрема, це створення навчального курсу. Як ми вже розповідали вище, платформа може містити готові навчальні матеріали, наприклад, у вигляді інтерактивних підручників, на базі яких викладачі й зможуть будувати процес викладання англійської. Проте в CRM для мовної школи можна завантажувати і власні матеріали, а також додавати тести – наприклад, для перевірки рівня знань учнів з англійської мови.
Коли ж будуть знайдені викладачі та учні, адміністратор навчального закладу додасть їх у власну CRM школи англійської. У програмі можна створити профіль кожного викладача та студента, вказуючи не лише його ім’я, але й додаткові відомості: контактний номер, адреса електронної пошти, інформація про сплату курсу. Що стосується студентів, то їх можна об’єднувати в групи, що актуально для шкіл, яка проводить групове навчання англійської мови. Так викладач зможе бачити та приєднувати до уроків не лише окремих учнів, а одразу всю групу.
Кабінет викладача
Всередині CRM мовної школи кожен викладач має власний кабінет, за допомогою якого може налаштовувати робочі процеси, тим самим економлячи до 20 годин робочого часу щотижня. Зокрема, платформа та кабінет викладача мають такий функціонал:
- Можливість налаштовувати та стежити за розкладом. Вчителю не потрібно вести окремий календар, аби вчасно встигати на заняття та правильно розпоряджатися часом. Та найголовніше – через вбудований календар він може сповіщати про заняття своїх підопічних.
- Виставлення оцінок учням. Онлайн-журнал всередині CRM мовної школи – це ще одна можливість скоротити кількість письмових матеріалів у роботі викладача (або зовсім забути про них) та зекономити час. Таким журналом зручно ділитися з батьками учнів, доступ до нього матиме і керівництво мовної школи.
- Контроль за відвідуванням занять. CRM для школи англійської дає змогу чітко бачити, хто регулярно відвідує уроки, а хто пропускає. По-перше, це може стати приводом для розмови з клієнтом навчального закладу – можливо, йому стало незручно відвідувати заняття за тим графіком, який був узгоджений раніше, та варто переглянути розклад. По-друге, викладач може зрозуміти, які саме теми пропустив учень, та знатиме, на чому варто зосередити увагу на наступному занятті, чи варто дати йому додаткові домашні завдання для засвоєння пропущених тем.
- Завантаження додаткового навчального матеріалу. До програми викладач може додавати власні відео, аудіозаписи, підручники, картинки та подібні матеріали, які дадуть змогу покращити засвоєння нової інформації, зроблять уроки цікавішими та позбавлять студентів необхідності переходити на сторонні ресурси для прослуховування освітніх подкастів, наприклад. А ще в CRM для школи англійської можна додавати власні тести з можливістю автоматичної перевірки результатів. Таким чином і учень, і викладач будуть одразу бачити результат тестування, а педагог зможе перевірити, які саме теми погано засвоїв його підопічний.
- Створення домашніх завдань для учнів. CRM для мовних шкіл дає змогу розсилати як групові завдання для усіх учнів, так і індивідуальні. За бажанням викладач може залишати відгуки та рекомендації окремим студентам.
- Підготовка до уроків. Оскільки всередині програми є інтерактивні підручники, за ними й сам педагог має змогу готуватися до кожного нового заняття.
- Проведення онлайн-уроків. Одна з головних фішок CRM для мовних шкіл є онлайн-платформа для відеодзвінків, за допомогою яких, власне, і проводяться дистанційні заняття на базі CRM.
Кабінет учня
Учень, який записався на курс до мовної школи, отримує посилання на власний робочий кабінет всередині CRM. За допомогою кабінету студент може користуватися таким функціоналом платформи:
- розклад, який CRM-система школи англійської буде автоматично оновлювати для нього після кожної зміни, внесеної викладачами;
- тести та квізи – проходячи їх, учень може бачити, наскільки успішно він опанував різні теми, а також вчити нові слова чи граматичні правила;
- домашні завдання, які можна виконувати безпосередньо на онлайн-платформі в інтерактивному підручнику.
Найголовніше, що учням не потрібно встановлювати на телефон чи ноутбук додаткові програми, а також завантажувати або роздруковувати підручник, запам’ятовувати безліч сайтів, на яких можна подивитися відео чи відтворити правильну вимову окремого слова. Всі ці фішки він отримує всередині однієї єдиної CRM-система школи англійської. Із додаткових посилань, якими зазвичай користуються студенти мовних навчальних закладів, – це якісні та зручні онлайн-словники.
Аби зменшити навантаження на викладачів англійської мови, бізнесу варто підключити CRM
Які найпоширеніші проблеми мовної школи вирішує CRM
Як ми вже згадували у вступі, ведення власного бізнесу, зокрема, школи англійської мови, завжди пов’язане з безліччю складнощів. На щастя, вагому частину з них вирішує використання програмного забезпечення:
- Крадіжка навчальних матеріалів. Усі підручники, відео та аудіо, які навчальний заклад додає на CRM для мовних шкіл, неможливо завантажити на гаджет. Завдяки цьому можна сміливо розробляти нові унікальні курси та не боятися, що хтось вкраде їх і відкриє власний бізнес. Також ці матеріали не потраплять у відкритий доступ, де ними зможуть користуватись усі охочі.
- Похибки в аналітиці. Навчальному закладу дуже важливо контролювати, скільки саме занять проводить кожен викладач та яка кількість учнів їх відвідує. Від цього прямо залежить дохід бізнесу. Аби уникнути похибок, варто використовувати CRM – програма створює автоматичну аналітику, на яку не можуть впливати ніякі інші користувачі, окрім головного адміністратора.
- Необхідність оплачувати використання онлайн-ресурсів. Раніше для організації онлайн-навчання школам англійської мови доводилося одночасно оплачувати і використання програм для відеодзвінків, і різні хмарні сховища для зберігання навчальних матеріалів, і вкладатися у YouTube-канали для створення корисних навчальних відео, і оплачувати сайти для створення тестів. Сьогодні ж бізнесу потрібно лише підключити одну CRM для мовних шкіл, яка замінить десятки додаткових програм та суттєво скоротить додаткові витрати. А це, своєю чергою, зростання прибутку компанії.
Звичайно ж, додатково CRM дає змогу максимально автоматизувати роботу бізнесу, що не менш важливо, аніж попередження крадіжок курсів. Аби переконатися в усіх перевагах CRM для мовних шкіл, варто під’єднати таку платформу хоча б на тиждень – більшість розробників залюбки нададуть вам безоплатний пробний період. Цей час дасть змогу зрозуміти, які проблеми саме вашого бізнесу вирішує CRM та які нові горизонти відкриває.
Хто, крім мовних шкіл, може використовувати CRM-системи
CRM для мовної школи – це універсальна платформа, яка стане в пригоді багатьом спеціалістам та закладам. Тому такі системи мають попит серед:
- Репетиторів. Так, CRM ідеально підійде індивідуальному спеціалісту, який працює сам на себе та прагне економити час. А оскільки CRM зазвичай містить і додаткові навчальні матеріали, то вона користується особливим попитом серед новачків, які не мають досвіду в складанні курсів для викладання англійської мови.
- Державних навчальних закладів. Школи, ліцеї та університети вимушені переходити на онлайн-навчання, де складно обійтися без якісної та універсальної CRM. Навіть якщо першопочатково CRM розроблялася для мовної школи, вона легко адаптується для потреб будь-якого навчального закладу. Особливо актуальними є такі платформи ще й тому, що дають змогу економити й так обмежене фінансове забезпечення державних шкіл та інститутів.
- Онлайн-шкіл інших спрямувань. Принцип функціонування CRM для школи англійської повторюють й інші онлайн-заклади, які викладають SMM, маркетинг, програмування тощо. Не має значення, який саме напрям має школа – у будь-якому разі в пригоді бізнесу стане CRM.
Поради щодо пошуку та вибору CRM для школи англійської
Перед підключенням CRM для мовної школи важливо визначитися, які саме потреби має конкретно ваш бізнес. Тому попередньо запишіть на аркуші паперу, якими завданнями займається адміністрація школи англійської та викладачі, а також труднощі, що виникають у процесі роботи. Це дасть змогу зрозуміти, яку саме платформу CRM шукати, а коли знайдете – оцінити, наскільки вона підходить та задовольняє ваші запити.
Додатково радимо спиратися на такі критерії вибору CRM для школи англійської:
- ціна – надважливо, аби використання додаткового програмного забезпечення у вигляді CRM не «з’їдало» більшу частину бюджету вашого бізнесу, а тому радимо порівнювати різні пропозиції та шукати найбільш вигідні;
- наявність готових інтерактивних підручників – така фішка платформи закриє дуже багато витратних статей, зокрема, на пошук методиста та розробку курсу англійської мови;
- можливість завантажувати власні матеріали – ми впевнені, що за час роботи ви створили чи створите унікальні відео чи тести, якими забажаєте поділитися з учнями, а тому важливо, аби їх можна було легко додавати до готових матеріалів на CRM для мовної школи;
- наявність автоматичних функцій, як то перевірка тестів чи фіксація присутності учнів на заняттях, що полегшує ведення аналітики роботи бізнесу;
- зручний інтерфейс – програма має бути такою, щоб із нею легко могли розібратися як викладачі, так і учні незалежно від віку та навичок володіння комп'ютером;
- наявність технічної підтримки – дуже важливо, аби ви мали змогу порадитися чи звернутися до розробників CRM мовної школи у разі виникнення труднощів, інакше ризикуєте зірвати навчальний процес.
Маємо надію, що наш матеріал повністю закрив усі ваші питання щодо CRM для мовних шкіл. А тому не зволікайте та підключайте платформу до власного бізнесу, тестуйте та рахуйте переваги її використання, а потім і гроші, які вона дасть змогу заощадити та заробити.