Використання ШІ для викладання англійської

By Martha Terekhovska

Зміст:

  1. Що таке ШІ?
  2. Як ШІ може бути використаний у навчанні?
  3. Виклики та побоювання 
  4. Популярні інструменти зі штучним інтелектом для освітян
  5. Кілька універсальних порад щодо використання штучного інтелекту

Що таке ШІ?

Ми всі пам'ятаємо запуск ChatGPT від Open AI у листопаді 2022 року. Це була глобальна подія та здавалося, що це науковий прорив. Однак концепція штучного інтелекту не була новою для людства протягом більше ніж півстоліття. Термін сам по собі вважається створеним у 1950-х після публікації "Обчислювальна техніка та інтелект" Алана Тьюрінга та роботи Дж. Семюела Джона. У 1965 році Дж. Маккарті провів семінар зі "штучного інтелекту", який став першим офіційним вживанням цього слова.

З того часу ті, хто працює зі ШІ, зацікавлені в створенні систем, які можуть імітувати людський інтелект та навички розв'язання проблем. Уже в 2006 році компанії, такі як Twitter, Facebook та Netflix, почали використовувати ШІ у своїх рекламних та UX алгоритмах; через п'ять років компанія Apple випустила Siri, яку вважають першим популярним віртуальним помічником; і через ще п'ять років Hanson Robotics створили гуманоїдного робота Софію, яка стала першим роботом із реалістичним зовнішнім виглядом та можливістю спілкування. Нарешті, у 2020 році OpenAI розпочала бета-тестування GPT-3, моделі, яка вже могла створювати код, поезію та інші мовні завдання, які нагадували тексти, створені людьми. З того часу ШІ вже знайшов свій шлях у багатьох сферах нашого життя, включаючи освіту, суттєво впливаючи на процеси навчання та викладання.

Як ШІ може бути використаний у навчанні?

За інформацією з веб-сайту ЮНЕСКО, використання технологій ШІ в освіті може покращити людські можливості та сприяти ефективній співпраці людини із машинами. Багато експертів вважають, що ШІ має потенціал вирішити деякі з найбільших викликів у сучасній освіті та інноваційно впливати на практики навчання та викладання.

Перш за все, ШІ може зекономити час, пропонуючи різноманітні матеріали та ідеї за умови створення вчителем детального запиту. Звісно, не всі вони є готовими до використання, але система генерує ідеї для всіх видів мовної практики. По-друге, він може спростити оцінювання, створюючи тести та вікторини та надаючи легку миттєву зворотню інформацію для студентів різних рівнів. Зрештою, студентам-іноземцям надається можливість удосконалити свої письмові навички поза класом, спілкуючись зі ШІ англійською мовою, ніби вони спілкуються з носієм мови через текстові повідомлення.

Ось кілька способів використання штучного інтелекту для навчання:

  1. Планування уроків/Адаптація завдань. Штучний інтелект може допомагати вчителям розробляти ефективні плани уроків. Аналізуючи прогрес учнів, їхні стилі навчання та індивідуальні потреби, ШІ може рекомендувати вибраний вміст та стратегії навчання для оптимального навчального досвіду. Ви також можете попросити систему спростити завдання або ускладнити їх залежно від рівня учнів.
  2. Створення контенту та допомога у генерації завдань. ШІ може створювати навчальні матеріали, такі як робочі листи, вікторини, тексти для читання, враховуючи конкретний рівень мови та навчальні цілі. Крім того, можливо генерувати вправи та питання, що полегшує підготовку навчальних активностей для вчителів.
  3. Індивідуалізоване навчання та зворотний зв'язок. Напротивагу популярній думці, що машинне навчання не може забезпечити індивідуалізований досвід навчання, системи ШІ можуть адаптуватися до індивідуальних потреб кожного учня та надавати інструкції на основі їхніх сильних та слабких сторін. Системи ШІ також можуть змінювати темп та фокус у відповідності до уподобань студентів, пропонуючи цільові вправи та зворотний зв'язок. 
  4. Джерело інформації. ШІ може виступати як джерело інформації, надаючи як студентам, так і вчителям доступ до мовних ресурсів, словників та інструментів перекладу. Це також дозволяє учням самостійно досліджувати англійську мову та допомагає вчителям економити час у наданні посилань та пояснень.

 

Виклики та побоювання

Незважаючи на всі переваги використання штучного інтелекту в класі та для підготовки уроків, існують значні занепокоєння не лише щодо етичних аспектів створення контенту, але й стосовно надійності інформації, наданої штучним інтелектом.

По-перше, слід зазначити, що чат-боти ШІ, такі як ChatGPT, не можуть забезпечувати актуальну інформацію через свою обмежену базу знань (наприклад, ChatGPT не володіє знаннями про поточні події). Тому важливо перевіряти факти на інших довірених веб-сайтах. ШІ відомий своєю обмеженою креативністю. Іноді варіанти завдань стають повторюваними, і, незважаючи на запити на модифікацію завдань, система не змінює результати значно. Крім того, інформація, яку надає ШІ, виходить за межі культурного контексту і досить часто подає некоректні результати. Таким чином, як було зазначено раніше, вчителям все ще потрібно ретельно редагувати та трошки змінювати деякі завдання. Нарешті, виправлення помилок не завжди працює належним чином. Тому не рекомендується повністю покладатися на ШІ.

Отже, ідея полягає в тому, щоб знайти баланс між використанням інструментів ШІ та покладанням на інші джерела інформації та власні знання вчителя.

Популярні інструменти зі штучним інтелектом для освітян 

У сучасному ESL-навчанні використовуються кілька популярних інструментів зі штучним інтелектом, включаючи Grammarly (редагування тексту), Tutor AI (пояснення), Pictory.AI (інструмент для перетворення тексту в відео + редагування відео, створення підписів та субтитрів), Craiyon (генерація малюнків), і, звісно, ChatGPT.

Pictory.AI options

Tutor AI options

Pictures generated by Craiyon

 

Some more pictures generated by Craiyon. The word choice matters :)

Деякі можливі варіанти використання ChatGPT:

  • адаптація тексту для різних цілей і різних рівнів;
  • аналіз текстів та створення: а) словникових списків; б) запитань; в) резюме; г) інших видів діяльності на основі текстів;
  • наводити приклади та проводити мозковий штурм ідей (наприклад, варіанти вступних та розминочних вправ)
  • створення інструкцій, ICQ та CCQ;
  • перевірка письмових робіт та надання зворотного зв'язку щодо завдань;
  • створення завдань таких типів: вибрати правильний варіант, виправити помилки, заповнити пропуски, розкрити дужки, перефразувати;
  • створення діалогів на певні теми, есе, генерування сценаріїв та історій;
  • пояснити структуру / слово / правило; навести синоніми та протилежності.

Play.HT

Викладаючи англійську мову як іноземну, важливо пам'ятати про тренування вимови та навичок аудіювання. ChatGPT не може виконувати ці функції, але Play.HT може. Його голоси можуть передавати емоції та охоплюють понад 130 мов, що дозволяє розмовам звучати природньо і по-людськи. Він також пропонує понад 800 чоловічих і жіночих голосів і можливість клонування голосу.

Play.HT options

Twee

Twee - ще один інструмент штучного інтелекту, який може допомогти вчителям. Він допомагає створювати запитання, діалоги, історії, листи, статті, запитання з декількома варіантами відповідей, правильні/неправильні твердження всього за кілька секунд. Twee без проблем генерує дискусійні питання або знаходить факти та цитати відомих людей, пов'язані з потрібною вам темою.

Tome

Окрім інструментів, які на 100% створені складаються зі штучного інтелекту, багато з вже відомих освітніх сайтів включають деякі функції штучного інтелекту (Canva, Google Classroom). Проте, якщо ви хочете спробувати створювати флеш-картки, слайди та презентації більш ефективно, спробуйте використати сайти із штучним інтелектом - наприклад, Tome. Ось лише кілька прикладів: презентація, флеш-картки та GIF-файли, які ви можете використовувати на уроках просто зараз.

Кілька універсальних порад щодо використання штучного інтелекту:

  1. Перевіряйте створені ШІ завдання перед використанням на уроці та редагуйте всю фактичну інформацію.
  2. Пам'ятайте, що інформація, надана ШІ, ґрунтується на даних, які можуть бути упередженими, і, таким чином, її потрібно перевіряти;
  3. Не забувайте, що створені тексти можуть потребувати редагування або перефразування, інакше його можна впізнати за структурою речень, розміром та іншими особливостями стилю письма машини;
  4. При створенні запитів додавайте якнайбільше деталей: вказуйте ціль уроку, вік та рівень ваших учнів, види діяльностей, які ви хочете провести, визначте цільовий словник та контекст, а навіть жанр тексту та розмір/кількість речень, які вам потрібні;
  5. Навчайте свого ШІ - якщо він дає відповіді чи робить це неадекватно, чи повторюється, у такому разі надайте ШІ зворотний зв'язок та просіть перегенерувати відповіді. Ви також можете запитати, чи розуміє він ваші завдання;
  6. Дізнавайтеся більше про зміни та оновлення в інструментах ШІ - вони постійно удосконалюються, і нові інструменти з'являються досить часто.
  7. ШІ потребує від вас чіткого розуміння того, що ви хочете. Переконайтеся, що ви вже визначили, що саме ви шукаєте.

У висновку, використовуючи потужність ШІ, освітяни можуть надавати більш персоналізовану та захопливу інструкцію з вивчення мов, допомагаючи учням досягати своїх мовних цілей більш ефективно. І, оскільки технології продовжують розвиватися, партнерство між ШІ та освітянами обіцяє формувати майбутнє викладання англійської мови непередбаченими способами. 

Загалом, пам'ятайте, що завдання ШІ - спростити вашу роботу та зробити її ще продуктивнішою. Якщо процес стає більш складним і менш ефективним, гарна ідея спробувати інший запит або випробувати іншого асистента ШІ :)