Навчання англійської з використанням пісень
Одним із найпоширеніших викликів, із яким стикаються викладачі, навчаючи англійської, є утримання інтересу учнів протягом уроку. Тому викладачі завжди перебувають у пошуку більш креативних способів проведення уроків. Саме одним із таких способів, який вирізняється своєю ефективністю та залученістю учнів, є навчання англійської за допомогою пісень.
Пісні мають унікальну здатність привертати увагу учнів і робити процес навчання цікавішим та продуктивнішим. У цій статті ми розглянемо переваги використання пісень на уроках англійської мови; навички, які можна вдосконалити за допомогою таких уроків; практичні поради щодо підготовки та ефективного використання пісень на заняттях.
Чому пісні є вдалим способом вивчення англійської?
Використання музики в процесі вивчення мови може стати потужним інструментом у скарбничці педагога. Ось кілька переконливих причин, чому використання пісень є вдалим способом вивчення англійської:
- Вдосконалення та практика мовних навичок. Перш за все, використання англомовних пісень — це дійсно веселий і захопливий для учнів спосіб удосконалити різні мовні навички. Тож заохочуйте учнів до активної участі в таких видах діяльності, а також спонукайте їх використовувати мову, яку вони вивчають, у важливих ситуаціях, аби допомогти їм засвоїти та використовувати нові знання.
- Підвищення мотивації. Використання пісень на уроці робить процес навчання для учнів значно цікавішим. Це підвищує їхню мотивацію до навчання та сприяє залученості до активностей на уроці.
- Культурне занурення. Багато пісень розкривають культурні аспекти англомовних країн, зокрема їхню історію, традиції та соціальні проблеми. Слухаючи та аналізуючи такі пісні, учні отримують куди глибше розуміння культури та мови, яку вони вивчають.
- Використання пісні як приводу для дискусій. Тематики та зміст пісень можуть стати хорошим приводом для обговорення таких тем і понять, як любов, дружба, культура, а також різних соціальних проблем. Заохочуйте учнів ділитися думками та ідеями, які виникають у них у відповідь на сюжет пісні.
- Різноманітність уроків. Використання пісень додасть урокам різноманіття, адже зазвичай пісні не є частиною стандартних навчальних планів. Ви можете зробити навчальний процес більш захопливим для ваших учнів, водночас допомагаючи їм удосконалювати мовні навички.
- Емоційний зв'язок. Пісні викликають емоції та почуття, що в свою чергу полегшує для учнів запам’ятовування лексики та висловів, адже тепер вони пов’язані з певними емоційними переживаннями.
Які навички можна практикувати за допомогою пісень?
Використання пісень у викладанні англійської мови допомагає розвивати та практикувати увесь спектр мовних навичок. Ось деякі навички, для вдосконалення яких стануть у пригоді пісні:
- Аудіювання. Пісні — це чудова можливість для учнів попрактикувати навичку аудіювання, адже для того щоб правильно зрозуміти текст і сенс пісні, учням потрібно слухати дуже уважно. Нехай учні послухають пісню кілька разів, намагаючись вловити конкретні деталі: лексику, граматичні конструкції або вимову. А після прослуховування ви можете поставити їм запитання на розуміння сенсу пісні.
- Читання. Роздайте учням текст пісні, щоб вони слідкували за ним, слухаючи її. Це допоможе покращити їхнє розуміння тексту та збагатити словниковий запас.
- Говоріння. Можна організувати для учнів обговорення певних ситуацій і висловів із пісні або використати їх як привід для дебатів.
- Письмо. Попросіть учнів записати кілька речень про те, як вони зрозуміли пісню або їхні роздуми щодо тем і питань, які в ній порушуються. Ви також можете надати учням теми для письма, що пов’язані з текстом пісні.
- Критичне мислення. Використайте пісню як основу для завдань на розвиток критичного мислення. Це може бути аналіз тексту для розуміння його сенсу, робота над висновками до пісні або оцінка її змісту.
- Словниковий запас. Пісні часто містять величезну кількість цікавої лексики, ідіом і висловів. Заохочуйте учнів звертати увагу на незнайомі слова в тексті та знаходити їхнє значення. Ви також можете створити вправи на лексику на основі пісні, щоб допомогти учням вивчити та закріпити нові слова.
- Граматика. Обирайте пісні, які містять приклади саме тих граматичних структур, які ви хочете вивчити та попрактикувати з учнями. Ви можете створити завдання на основі тексту пісні, щоб допомогти учням зрозуміти та правильно використовувати ці граматичні структури.
- Вимова. Співання пісень допомагає учням покращувати вимову та інтонацію. Заохочуйте їх звертати увагу на наголоси та ритм тексту, а також підспівувати, коли вони слухають пісню.
Як обрати пісню для уроку?
Для того щоб ефективно навчати англійської за допомогою пісень, важливо правильно їх обирати, а також дотримуватися певної структури. Ось нюанси, які варто взяти до уваги, обираючи пісню для уроку:
-
Вибір вдалої пісні: обирайте лише ту пісню, яка відповідає віку, рівню та інтересам ваших учнів. Текст має бути чітким і зрозумілим, а лексика повинна відповідати навчальним цілям учнів.
-
Опитування за допомогою Mentimeter: якщо ви хочете врахувати вподобання ваших учнів, створіть опитування та попросіть їх поділитися назвами улюблених пісень, співаків або гуртів.
-
Доречна тривалість: переконайтеся, що завдання, пов'язані з піснею, не займають надто багато часу, а пісня триває не більше 2-3 хвилин.
Порада для навчання молодших учнів: обирайте пісні з великою кількістю римованих слів і ритмами, що повторюються. Це полегшить для дітей засвоєння нових слів і допоможе їм почати підспівувати. Ви можете використовувати пісні, які допоможуть учням попрактикувати цільову лексику (наприклад, кольори, тварини, дії, числа, погода).
Як ефективно працювати з аудіюванням?
Презентуючи пісню учням, дотримуйтеся логічної послідовності етапів аудіювання, щоб процес був структурованим і сприяв розумінню та залученості учнів. Аудіювання складається з трьох етапів:
- Перед слуханням (pre-listening). Перш ніж увімкнути пісню, поділіться з учнями темою та ідеєю пісні. Запропонуйте їм передбачити, що саме вони можуть почути в пісні, ґрунтуючись на темі. Роздайте учням роздруківки чи робочі аркуші з текстом пісні.
- Під час слухання (while-listening). Нехай учні прослухають пісню без зупинок від початку і до кінця. Використайте пісню як основу для різних вправ на лексику, на аналіз граматики або для завдань на письмо.
- Обговорення (post-listening). Після того, як учні прослухали пісню, спонукайте їх до обговорення її теми, сенсу й емоційних реакцій, які виникли в учнів у відповідь на пісню.
Висновок
Викладання англійської мови за допомогою пісень — це динамічний і захопливий підхід, який може принести учням дуже багато користі. Пісні не лише сприяють підвищенню мотивації та культурній обізнаності учнів, а також розширюють їхній словниковий запас, покращують вимову та розвивають мовні навички. Готуючи пісні до уроків, переконайтеся, що вони відповідають віку учнів, навчальній програмі та контексту. Дотримуйтеся правильної послідовності етапів аудіювання, щоб сприяти максимальному розумінню учнями тексту.
Використовуйте робочі аркуші з текстами пісень та завданнями до них для закріплення матеріалу. Правильний підхід допоможе пісням стати цінним інструментом викладача англійської мови, який зробить процес навчання ще більш цікавим і ефективним для ваших учнів.
By Daria Herasymova