Правила та рутина під час уроків англійської
Чому правила та рутина на уроках англійської займають ключову роль?
- Чи були у вас проблеми з поведінкою ваших учнів?
- Ви коли-небудь опинялися мовчки посеред уроку, намагаючись змусити своїх учнів слухати вас?
- Чи зустрічались на ваших уроках хоча б раз учні, які нервували під час першого уроку через страх перед невизначеністю?
Якщо ви відповіли «так» хоча б на одне з цих запитань, тоді ця стаття може стати вам у нагоді.
Більшість із вас може погодитися, що створити позитивне й ефективне середовище легше, ніж вирішити проблеми з поведінкою учнів і, як наслідок, з їхнім прогресом у розвитку мовних навичок. Правила та розпорядок є інструментами для створення сприятливого середовища для викладання та вивчення англійської мови.
Прийнято вважати, що правила - це щось належне, проте ми повинні переконатися, що учні їх знають. Готуючись до своїх перших уроків, не забудьте визначити, якою ви бачите бажану поведінку ваших учнів і як цього досягти. Встановіть правила саме на початку семестру та будьте наполегливими, щоб отримати комфортне робоче середовище, де кожен знає, чого очікують від нього та чого очікувати від інших.
Є кілька надзвичайно важливих причин для встановлення правил у класі англійської мови, зокрема онлайн:
-
Правила зменшують стрес. Пам'ятаєте учнів на перших уроках? Ви могли помітити, що діти не надто балакучі і соромляться ділитися своїми ідеями, вважають за краще мовчати під час першого уроку. Їм важко зрозуміти інструкції та слідувати їм. Отже, знання, чого очікувати від уроку, допомагають зменшити стрес. Якщо ваш учень знає, що ніхто не буде кепкувати з нього, якщо він зробить помилку, він буде більш гнучким і розслабленим.
-
Наявність правил формує довіру. Відчуття сприйняття іншими учасниками навчального процесу, безумовно, підвищить у дитини впевненість та самооцінку. Це те, що нам потрібно, щоб покращити їх продуктивність.
-
Правила керують поведінкою. Якщо всі визнають правила і почнуть дотримуватися їх, стане простіше зосередитися на навчанні, а не на вирішенні проблем взаємодії.
-
Правила допомагають почуватися комфортно. Встановлення правил і розпорядку дня допомагає створити безпечну та позитивну атмосферу, де кожного поважають. Учні знають, що їм ніхто не заподіє зла і захищатися не потрібно.
-
Правила покращують процес навчання. Чим менше часу вчитель витрачає на пояснення основних правил взаємодії один з одним, тим більше часу можна присвятити вдосконаленню знань і окремих вмінь учнів.
-
Правила = рівність та справедливість. Почуття рівних і однакових (не кращих і не гірших за інших) умов у правах, обов’язках і ставленні формує ефективну групу підтримки. Це збільшує кооперацію та співпрацю. Кожен важливий і відповідальний за процес навчання.
Чи означає рутина - одноманітність і нудьгу?
Які у вас асоціації зі словом «рутина»? Одноманітні та нудні заняття? Не обов'язково.
Розпорядок дня в класі — це добре відпрацьована відповідь на інструкції вчителя. Це необхідно для того, щоб діти знали, що і як робити. Рутина додає впевненості та незалежності для учнів на уроках.
Існує багато причин для впровадження розпорядку у класі на початку навчального процесу, але однією з головних причин є створення спокійного та передбачуваного навчального середовища. Це життєво необхідно для дітей, які є вразливими або потребують додаткової підтримки. Встановлення розпорядку дня в класі зменшує ймовірність того, що учень відволікатиметься та заважатиме навчальному процесу.
В одному уроці можна знайти велику кількість рутинних завдань і всі їх можна розділити на три категорії:
- Адміністративні завдання
- Інструкції
- Інтерактивні завдання
Говорячи про адміністративні завдання, ми маємо на увазі деякі організаційні моменти, такі як початок і закінчення уроку; перевірка самопідготовки; користування туалетом (або перерви під час онлайн-уроків); процес тестування; отримання/надання зворотного зв'язку щодо результатів домашнього завдання чи тестів.
Інструкції включають привернення уваги студента перед тим, як оголошувати домашнє завдання, підтвердження порядку уроку, створення тиші під час виконання письмових завдань та інші вагомі анонси.
А інтерактивні завдання включають в себе знання того, як брати участь в обговореннях, поведінку в групах належним чином і дотримання правил для привернення уваги вчителя. Після визначення цих рутинних завдань вчителі повинні встановити чіткі, окремі процеси для обробки рутинних подій, які є простими, легкими для розуміння учням та швидкими для виконання.
Як налагодити послідовний розпорядок дня?
-
Процес оцінювання. Спочатку введіть і використовуйте найважливіші процедури\традиції, такі як привітання, мова в класі, робота в парах і групах, 5-хвилинна рухлива діяльність, чергування під час відповідей, завершення уроку. Це спростить вашу роботу вчителя, а також мінімізує стрес як для вас, так і для ваших учнів.
-
Після роботи над основними процесами ви можете почати вводити нові відповідно до потреб вас і ваших дітей.
Є також кілька важливих моментів, які слід врахувати під час роботи в класі:
-
Приділіть час поясненню розпорядку. Спочатку це може вимагати більше часу, але після інформованість покращить процес проведення уроків і скоротить час на інструктаж знову і знову. Після цього не забувайте практикувати розпорядки, щоб вони увійшли в звичку. Вашим учням також може знадобитися тренування рутинних дій.
-
Не забувайте хвалити своїх учнів кожного разу, коли вони виконують цільовий процес (створюючи таким чином позитивне ставлення).
-
Надайте деякі візуальні/аудіальні підказки щодо розпорядку дня в класі (жести, конкретний вибір слів і словосполучень, міміка та вираз обличчя)
Деякі ідеї розпорядку, які можуть сподобатися вашим учням:
- Обмін (обговорення актуальних новин, пов’язаних з культурою, освітою, кіно, музикою чи спортом)
- Створення «3 найкращих…» (прочитані книги, завдання чи чудові моменти тижня)
- Дошки настрою (використання різних картинок для відображення емоцій і почуттів)
- Трекери (звичок, використання цільової лексики чи граматики)
- Система мотивації (малювати зірочки, сердечка, повітряні кульки для хорошої роботи)