Якщо написати запит всезнаючому Google “викладання англійської в групах або індивідуально”, то ви побачите безмежне море контенту про плюси та мінуси групового навчання для студентів. Але в цій статті мова піде про переваги та недоліки для викладачів-фрілансерів (репетиторів) та мовних шкіл.
Давайте розпочнемо з історій =)
Історія №1: Жив собі був вчитель-фрілансер. Проводив він якісні, круті уроки. Кількість учнів у нього збільшувалась, а кількість годин в добі залишалась незмінною. Ось тоді задумався вчитель: “І як мені зростати та масштабуватися далі?”.
Історія №2: Була собі школа англійської, яка надавала послуги індивідуальних занять. Бізнес зростав та розвивався, ширились про нього чудові відгуки і нові клієнти приходили все швидше та швидше. Але ось нових викладачів знаходити було набагато складніше, ніж клієнтів. І задумався бізнес: “А як же далі масштабуватись, якщо клієнти є, а ресурсів бракує?”.
Ці історії обʼєднує спільна проблема - масштабування. Власне, вирішення цієї проблеми в обох ситуаціях - групове навчання.
Знаю, що тут у вас може виникнути думка: “А як же результат занять? Масштабувались, зробили великі групи... І яка тут якість навчання?” Не поспішайте з такими висновками. Добре організовані групові заняття мають ряд переваг для студентів.
Переваги групових занять для студентів
Проте, очевидно, що індивідуальне навчання має також свої переваги. Окрім мого улюбленого “на індивідуальному занятті всі увага вчителя одному учневі” існує ще ряд переваг, і, звісно, існують випадки, коли таки запит клієнта можна задовольнити тільки через індивідуальні заняття.
Переваги індивідуальних занять для студентів
Якщо на цьому етапі ви повірили, що групове навчання працює і вам відгукуються його переваги, тоді читаємо далі :) Серед репетиторів та керівників поширена думка, що зібрати групи - це дуже складно і майже неможливо. Я погоджусь, що запустити групу складніше, ніж розпочати індивідуальне навчання з одним студентом. АЛЕ давайте будемо відверті: першим кроком до досягнення будь-якої надскладної мети - є повірити в те, що ви це зможете:), а далі давайте розбиратись покроково.
Як набирати групи?
По кроках:
Насправді, тут можна багато писати і говорити про різні маркетингові стратегії, канали просування і тд. Але про це варто написати окрему статтю :)
Типові помилки при наборі груп
Я б виділила дві найчастіші помилки, які допускають при наборі груп:
Помилка №1. Спроби запустити групу за 1-2 тижні (тобто в дуже короткий проміжок часу), далі нічого не вдається, і повертаємось до індивів.
Групи - це гра в довгу. Якщо ви запускаєте рекламу про набір у групи, то варто спланувати її хоча б за 2 місяці до старту вашого курсу. Тобто тут не спрацює, як з індивідуальними учнями - сьогодні отримали заявку, а завтра розпочинаєте навчання. Тобто якщо старт навчання відбувається на початку жовтня, то рекламу розпочинаємо хоча б з початку серпня. Набір в групи запускаємо достатньо завчасно перед стартом навчання.
Помилка №2. Неякісне опрацювання заявок та неналежний супровід клієнта.
Уявіть собі що за місяць перед стартом навчання до вас звернувся клієнт. І вам важливо, щоб на етапі консультації клієнт вже відчув якість ваших послуг, вашу експертність. У нього має бути чітко вибудований шлях приєднання до групи: вступне тестування, узгодження розкладу, чітка дата старту і, звісно, заздалегідь заготовлені відповіді на всі питання, що його можуть хвилювати. Просто уявіть собі, що клієнта може цікавити на старті навчання: як відбувається відпрацювання, скільки максимум людей може бути в групі, яка програма курсу, як відбувається оплата і тд. Важливо! Якщо не ви опрацьовуєте заявки, а консультант, то вся ця інформація має бути прописана у скриптах.
Як організувати групове навчання?
Рівень
75% успішного навчання в групах - коректно підібраний рівень групи. Тобто важливо зібрати студентів приблизно з однаковим знанням англійської і надати їм програму комфортного для них рівня. Якщо ж ідеться про дітей, то ще з урахуванням віку (5 і 9 клас не можуть навчатись в одній групі, навіть якщо у всіх учнів рівень А1).
Вступне тестування
Якщо при індивідуальних заняттях першу зустріч з вчителем можна розцінювати, як оцінку рівня студента, то з групами так не спрацює. Вже на етапі пропозиції приєднатись в групу вам необхідно знати рівень учня, і тут вам допоможе Placement test. Ви можете самостійно відшукати ідеальний для вас готовий вступний тест, розробити власний та використати онлайн-сервіси, для його проходження (наприклад, Wordwall) або скористатись вступним тестуванням на платформі TalkEn.Cloud.
Тести зазвичай дають точність на 90-95%, тому якщо у вас є ресурси та бажання, можна також додавати усне тестування для ще точнішого визначення рівня. І фінальним підтвердженням рівня є перше заняття в групі, коли вчитель може оцінити рівень учнів вже в роботі. Не хвилюйтесь, якщо після першого заняття ви запропонуєте учневі перейти в групу з іншим рівень - це нормально. Набагато гірше, якщо ви це запропонуєте посередині курсу, це вже буде свідчити про вашу помилку при визначенні рівня.
Розклад групи
При старті набору в групи вам варто вже мати створені варіанти розкладу, тобто уявні “хатинки”, куди ви будете селити учнів. Адже при консультуванні важливо клієнтам пропонувати розклад, а не залишати з ними комунікацію на “Ми записали, які вам варіанти розкладу підійдуть, у нас відбувається набір, коли буде визначено розклад ми з вами звʼяжемось”.
При складанні розкладу груп продумайте про розклад дня вашої ЦА. Якщо це школярі молодших класів, вони закінчують заняття близько обіду, якщо це старшокласники, їм зручніше займатись під вечір. Якщо ви працюєте в офлайн-форматі, учням потрібен час, щоб добратись до школи англійської, якщо це онлайн-формат, то можна ставити заняття навіть пізно ввечері, бо діти вже вдома і їм не потрібно витрачати час, щоб їхати додому по темним вулицям.
Ну і, звісно, якщо клієнту критично не підходить запропонований вами розклад, його контакт не губимо! Формуємо список таких клієнтів, бо може таке бути, що з них у вас назбирається повна група за новим розкладом. Якщо ж ні, тоді можемо пропонувати індивідуальне навчання.
Відпрацювання занять
Якщо в індивідуальному форматі роботи питання з відпрацюваннями відсутнє (тобто учень або присутній, або його немає), то в груповому форматі роботи окрему організаційну складність роботи представляють саме відпрацювання. Школа має мати чітку стратегію - що відбувається, якщо учень пропустив заняття?
Нижче наведу кілька варіантів, як школа може організувати відпрацювання занять:
Отож, ви можете обрати 1-2 способи відпрацювань та анонсувати їх вашим клієнтам. Як ви бачите найкраще вони працюють в поєднанні кількох варіантів, але не варто розпорошуватись на надто багато.
І якщо ж ви дочитали цю статтю до кінця і ваш інтерес до групових занять тільки зріс, то пропонуємо переглянути відео нашої зустрічі TalkEn Talks, де ми говоримо саме про групове навчання.
Автор статті: Катя Кравченко - операційна директорка онлайн-платформи TalkEn.Cloud