ТОП-3 складові успішної мовної школи

Український ринок вивчення мов, а особливо англійської, дуже стрімко розвивається. Сьогодні на ньому представлено багато різних гравців - як невеличкі школи (за якими часто стоїть один засновник-вчитель та ще 1-2 колеги-педагоги), так і великі мережі шкіл, які задають тенденції ринку. 

Чому одні бізнеси розвиваються та “вистрілюють”, а інші стоять на місці або ж просто закриваються? Ми вирішили розглянути рецепт успішної мовної школи і розібрати усі його інгредієнти. 

Успішна мовна школа - яка вона?

Про це ми поспілкувались із ТОП-менеджерками мережі шкіл англійської для школярів Green Country, яка навчає близько 5000 студентів щорічно.

 
 
Позиціонування на ринку
 

Позиціонування на ринку - фундамент, який дає можливість просування вашого продукту та подальшого розвитку бренду вашої школи. Успішне позиціонування вашої школи дає можливість клієнтам правильно розуміти, які переваги, яка цінність вашого продукту, чим він відрізняється від продуктів ваших конкурентів. 

Для засновника бізнесу важливо розуміти, хто ваша цільова аудиторія (ЦА), а ще краще розділити її на сегменти та окремо працювати з кожним із сегментів ЦА. Але тут варто памʼятати про золоту середину - адже в позиціонуванні важлива чіткість. Складно розвивати школу, яка надає надто широку лінійку послуг - групові заняття, індивідуальні, для школярів, для дошкільнят, для дорослих, курси з бізнес-англійської, курси з ІТ-англійської  і тд. З іншого боку, якщо обрати надто вузьку ЦА (наприклад, англійська для музикантів, або англійська для логістів), тоді є загроза, що розвивати таку школу буде надто складно через відсутність попиту на такий продукт.   

Успішна мовна школа - впізнавана школа. Тобто ваш корпоративний стиль - шрифти, кольори, логотип, слоган - це те, що дозволить клієнту легко вас впізнавати серед конкуретнів. Наприклад, згадайте рекламу Монобанку: якщо ви приберете підпис, ви точно легко впізнаєте їх візуал з-поміж будь-яких інших. 

Ціна продукту - це також частина позиціонування бізнесу. Низька ціна - може бути стратегією у вашому позиціонуванні і навіть може бути вашою перевагою. Але памʼятайте, якщо це єдина перевага вашої школи, то це точно не історія успішної школи. Якщо ж навпаки, ви обираєте ціну вищу, ніж середня на ринку, то варто мати беззаперечне пояснення чому вона вища. Через  малі групи, унікальну програму, унікальну методику чи, може, надекспертних вчителів? 

 
Продукт
 

Після визначення позиціонування та ЦА можна переходити до продукту. 

Продукт будь-якого успішного бізнесу, (і освітній бізнес не виключення) повинен точно задовільнити потреби його клієнтів. Тому поставте собі запитання - за чим до вас приходять ваші клієнти? Спробуємо узагальнити -  вони приходять до вас, щоб вивчити англійську. І тут поговоримо про поширену помилку, яку допускають мовні школи. Чомусь складається враження, що клієнти приходять в школи, аби просто відвідувати заняття, тобто заради процесу навчання, а не результату. Насправді ж, навіть відповідь "для того, щоб вивчити англійську" - не завжди буде вірною, тому що і за бажанням вміти спілкуватись англійською теж стоїть якась мета. 

Тому успішній школі варто подбати про належне оформлення продукту - не просто заняття з англійської, а курс, з чіткою тривалістю, програмою, рівнем, ціною. Тобто ваші клієнтам варто розуміти за скільки грошей, в який термін та яким способом вони отримають бажаний рівень англійської (або іншої мови).

 

Команда

Якщо позиціонування та продукт стосуються зовнішнього клієнта, то команда - це внутрішній клієнт  вашого бізнесу. І очевидно, що з внутрішнім клієнтом також потрібно працювати і задовольняти його потреби. Але зараз піде мова не про різні hr-ські плюшки, а саме про роботу над структурованістю та налагодженням процесів в бізнесі, бо це основний принцип комфортної роботи команди. 

Комада вчителів. Гадаємо, що кожному засновнику школи знайома ситуація, як тільки в групи змінився вчитель, одразу ж студенти просять повернути старого, бо в новому і заняття не такі, і голос не такий, і все не таке. І тоді ви потрапляєте в ситуацію, що масштабування бізнесу залежить від наявності стабільних вчителів. Тому варто працювати з командою вчителів у двох напрямках: навчання та професійний розвиток, а також стандартизація рівня занять. Вчителі мають легко могти замінити один одного, при цьому не змінюючи програму та підтримуючи однаковий рівень якості занять.

Тут є два ключі до успіху:

  • постійне навчання вчителів (або власними силами, або зовнішні тренінги),
  • загальношкільна деталізована навчальна програма, яку добре знає кожен вчитель вашої команди.

І з першим, і з другим вам може допомогти онлайн-платформа та академія TalkEn.Cloud;)

Команда консультантів. Адмін-команда має блискуче розуміти та надавати інформацію про ваш продукт і тут можна повернутись до розділу про продукт, його чіткість та прогнозованість. Адже консультувати клієнтів про такий продукт в рази легше. Клієнт приходить до вас зі своїм запитом, зі своєю проблемою, і власне консультант - це людина, яка має експертизу, як цю проблему ви будете вирішувати. В нашому випадку - як студент буде вивчати  англійську у вашій школі. Тому подбайте про те, щоб адмін-команда мала не тільки скрипти з загальною інформацією про продукт, але і відповіді на всі поширені запитання від клієнтів, а також могла працювати з запереченнями (накшталт, “а мені задорого”, “а для мене такий формат занять не підходить”, “вчу мову зі школи, і ніяк не вивчу, тому мова - це не моє”...).

У підсумку, успішна мовна школа - це вдале поєднання чіткого, якісного продукту, команди з налагодженими процесами та вдалого позиціонування на ринку. Але варто не забувати, що єдиного рецепту немає, а кожен бізнес - це живий організм, який зрощує засновник разом з командою. Тому кожна мовна школа має власну історію успіху, за якою стоять люди зі своїми цінностями, характером та історією

Нещодавно, ми також обговорювали складові успішних мовних шкіл на одній з наших регулярних зустрічей для амбітних репетиторів та майбутніх освітніх підприємців TalkEn Talks. Пропонуємо переглянути запис - ми розповіли багато корисного та цікавого: