Teacher, I`m done!

Чим зайняти своїх учнів, які швидко справляються з завданнями?

Зробити все, щоб наші учні були зайняті під час уроків, є одним із ефективніших способів вирішення проблем з поганою поведінкою, нудьгою та мотивацією. Але що, якщо у вашій групі є учні, які швидко справляються з завданнями та чекають, поки закінчать інші? Чи може це стати причиною згаданих вище проблем? Можливо! 

Давайте подивимося, що можна зробити, якщо вам пощастило мати у своїх групах тих, хто швидко фінішує.

Рано чи пізно всі вчителі зіштовхуються з явищем, відомим як «fast finishers». Отже, хто вони? Це учні, що, як правило, виконують завдання та вправи раніше своїх однокласників. Щоб уникнути демотивації та нудьги, вчителям необхідно придумати способи залучення таких учнів до діяльності.

Не завжди можливо створити завдання, яке виконуватимуть усі учні одночасно. Є кілька причин, чому деякі учні можуть виконувати завдання раніше за інших.

Розглянемо їх більш детально:

  • Вищий рівень

​Це одна з найпоширеніших причин того, що учні виконують одні завдання раніше за інші. На перших уроках ми повинні оцінити знання наших учнів та рівень розвитку. Різниця в темпі учнів може відрізнятися від навичок. Якщо вчитель з'ясовує, що більшість завдань виконуються швидко і на “відмінно”, то необхідно переглянути рівень учня. Якщо учень лише час від часу готовий до виконання завдань раніше за інших або виконує не завжди ідеально, причиною може бути тип завдань, які впливають на швидкість.

  • Тип завдань

​Беручи до уваги стилі навчання учнів (згідно з моделлю VARK: візуальний, аудіальний, читання та письмо, кінестетичний), можна зробити висновок, що залежно від формату чи типу завдання учні матимуть краще, чи навпаки, слабше розвинені навички, в результаті їм може знадобитися різна кількість часу для виконання завдань. У початковій школі це більш очевидно, наприклад, із завданнями з читання. Тим, кому важко читати, знадобиться більше часу, щоб прочитати текст і виконати завдання, ніж тим, хто легко читає.

  • Тип темпераменту

​Темперамент дає нам, вчителям, інформацію про типову поведінку людини, яку можна врахувати як на етапі планування уроку, так і при розгляді форматів діяльності. Тип темпераменту також впливає на хід мовлення, швидкість, інтенсивність реакції тощо. І, як наслідок, часові обмеження, необхідні для виконання поставленого завдання, в учнів відрізнятимуться.

  • Якість виконання завдань

Ви коли-небудь помічали ситуацію, коли учень повідомляє вчителю, що закінчив, а коли ви починаєте перевіряти, виявляється, що все зроблено нашвидкоруч? Це означає, що учні не працюють належним чином, щоб успішно впоратися із завданням. Вчителю необхідно докласти максимум зусиль, щоб уникнути такої ситуації і зробити навчання більш продуктивним та повноцінним. Можуть стати в нагоді більш детальні інструкції та ICQ.

Хочемо ми цього чи ні, але ми не можемо виключити учнів, які справляються швидше за інших, оскільки це типове явище в будь-якому освітньому середовищі. Треба навчитися працювати в такому випадку. Численні додаткові дії можуть допомогти вчителям зробити «fast finishers» учнів продуктивними та не відволікати тих, кому потрібно трохи більше часу. 

Нижче пропонуємо деякі види додаткових занять:

  • Для YLs/Teens

Цілком очевидно, що завдання та види діяльності, якими займається 14-річний учень з рівнем мови В1 та учень початкової школи, мають відрізнятися. Учні цього віку відрізняються як фізично, так і за своїми інтересами та потребами. Ніяких абстрактних понять і аналізу для наймолодших учнів; картинки, ребуси та кросворди – це те, що їм потрібно. Попросіть намалювати предмети, пов'язані з темою уроку або їхніми інтересами. Нехай вони виявляють свою творчість. Для підлітків дуже привабливими будуть завдання, пов'язані з життям інших підлітків, або складні загадки. Ви можете попросити скласти план до тексту або переглянути відеоролик і також виконати завдання.

  • Prepared/on-the-shot/extended

Завдання для «fast finishers» можна підготувати заздалегідь на етапі передбачення проблем, які можуть виникнути на уроці, або придумати їх на місці. Завдання для таких учнів не обов’язково створюються спеціально, вони можуть бути лише продовженням діяльності, наприклад, «банановими» реченнями, додаванням додаткових прикладів, створенням запитань тощо.

  • Academic/non-academic

Залежно від цілей і потреб вчитель може придумати як академічні завдання (які безпосередньо пов’язані з цільовою темою уроку), так і неакадемічні завдання. Учня можна попросити допомогти з організацією зворотного зв’язку після виконання завдання або допомогти іншим учням (але не використовуйте це на регулярній основі, оскільки це може призвести до деяких випадків неправильної поведінки/конфліктів/конкуренції серед учнів). Вчителі можуть попросити допомогти розповсюдити чи зібрати аркуші із завданнями або просто попросити виконати прийняті процедури. На додаток, перевірка ще нікому не шкодила, тому запропонуйте учню самоперевірку чи взаємоперевірку.

  • Aditional worksheets 

Щоб зайняти вільний час «fast finishers» учнів, можна також використовувати готові завдання на платформі TalkEn.Cloud. Тут ви знайдете цілий розділ з безкоштовними ready-to-use worksheets для школярів та дорослих, на різні теми та для різних рівнів. Можна обирати worksheet, повʼязаний з темою уроку, завдання-повторення матеріалу попередніх уроків, або навіть фанові теми, наприклад Black Friday, серіал Wednesday та інші. Користувачі платформи часто використовують саме ці матеріали для того, щоб зайняти тих учнів, які завершують вправи раніше, ніж інші. Наприклад, ось цей worksheet про IPhone 15 дуже сподобався і нашим користувачам і їх учням, тому що був доданий на платформу одразу після презентації від Apple. На платформі вже більш ніж 150 готових worksheets і їх кількість постійно збільшується. Щоб користуватись готовими безкоштовними матеріалами від TalkEn.Cloud, достатньо зареєструватись на платформі.

Отже, ми ніколи не зможемо зробити наших учнів однаковими, але ми завжди можемо адаптуватись під умови та різні потреби наших учнів. Бажаємо успіхів та натхнення у викладанні!


Автор статті: Надія Ступицька - методистка навчально-методичного відділу мережі шкіл Green Country та онлайн-платформи TalkEn.Cloud