6 секретів ефективного вчителя англійської

Викладач англійської мови – це не лише про володіння сучасними методиками та ідеальне знання граматичних структур. Кожен ефективний вчитель має свої «секрети» та фірмові фішки. Ось декілька з них:

1. Цікавитися живою англійською

Мова щоденно змінюється і розвивається: неологізми, сленг, незвичні поєднання слів та допустимість недопустимого у неформальній граматиці – існує цілий світ цікавого поза межами програми, який неможливо ігнорувати. «Бути в тонусі» допоможуть серіали, ютуб-блоги та сучасна музика. Наступний рівень – новини, тематичні подкасти, книги, та спілкування з носіями мови.

2. Не боятися бути різними

«Справжній вчитель ніколи не помиляється, рідко всміхається, не може виглядати посміховиськом чи втратити авторитет учнів», – якщо ви так вважаєте, то можливо, варто ще раз замислитися, в якому столітті ми живемо і звідки взяті ці стереотипи. Як можна змусити учнів не замикатися та висловлювати думки без страху, якщо сам викладач нітиться та соромиться? 

Вчитель може бути кумедним та грайливим або ж невпевненим та вразливим; навіть помилятися може (головне – виправитися і не вводити учнів в оману). І так, учні можуть знати щось, чого не знаємо ми. І так, вони можуть бути праві, а ми – ні. І це нормально.

6 секретів ефективного вчителя англійської

3. Цінувати особистість

Незалежно від віку студентів, кожен з них – індивідуальність, зі своїми проблемами та переживаннями, цінностями й уподобаннями. І якщо заслужити довіру учнів – вони охоче поділяться з вами і тим, і іншим. Щирий інтерес та увага, дружній, а не зверхній підхід – ключик до маленьких сердець. 

І памʼятаймо, що немає несуттєвих проблем. Загублений улюблений олівець може означати для дитини так само багато, як для нас втрачений гаманець. А чиясь «неправильна думка» може нести в собі глибокий зміст, якщо змінити точку зору та відкинути призму суб'єктивізму. 

4. Творити та імпровізувати

Креативність – це незамінна риса талановитого викладача. Це вміння створювати, змінювати, адаптувати, підлаштовувати під потреби учнів на всіх рівнях – від окремого речення у вправі до плану уроку та навіть цілого курсу. Іноді нормально відійти від конспекту, якщо є бачення, як можна зробити краще та ефективніше тут і зараз. До речі, іноді чудові ідеї можуть прийти від учнів – не ігноруйте їхні пропозиції. Так ваша звична гра може набути нових правил, а тема для есе, яке ви пишете не перший рік, стати актуальною та цікавою для учнів. 

5. Бути готовими

Найкраща імпровізація завжди продумана. Тож якісне планування – це запорука успішного уроку. Працюючи над підготовкою до заняття, продумайте ймовірні варіанти розвитку подій, визначте потенційні проблеми та можливі питання і будьте готовими реагувати на них. Передбачити все неможливо, але з кожним разом це буде виходити все краще – чим не суперсила для супервчителя?)

6. Любити

Любити – це головний секрет успішного і щасливого вчителя. Це основа, яка пронизує та скріплює всі правила, згадані вище:

  • любити мову, з усіма її винятками, багатозначностями, «підводними каменями» та складнощами;
  • любити себе в ролі викладача – не картати за невдачі та помилки, не ховатися за маскою високомірності та відстороненості;
  • любити учнів: гіперактивних та ледачкуватих, забудьків та зазнайок, конфліктних та емоційних, з терпінням і розумінням ставитися до їхніх помилок та негативних емоцій; піклуватися про комфорт кожного;
  • любити всі аспекти своєї роботи: від підготовки уроку до його аналізу, від звичних рутин до нових викликів, від викладання до самоосвіти.

Бути справжнім вчителем – це про постійний обмін енергією між учасниками освітнього процесу. Народна мудрість каже: «Що посієш те й пожнеш». Тож випромінюючи любов, підтримку та щирість, ви можете отримати заряд драйву, позитиву та вдячності від учнів.